BV

Murid Darjah 5 Bersalin Mungkin Mangsa Rogol Lelaki 30-an

KANAK-KANAK perempuan berusia 11 tahun yang baru melahirkan seorang bayi lelaki semalam, disyaki menjadi mangsa rogol seorang lelaki berusia lingkungan 30-an.

Memetik kenyataan Ketua Polis Daerah Jempol, Superitendan Hamzah Alias, nenek yang juga penjaga kepada mangsa bertindak membawa cucunya ke sebuah klinik swasta setelah mangsa mengadu sakit perut.

Namun, dia dikejutkan dengan berita bahawa cucunya itu mengandung dan punca sakit perut adalah kerana hendak bersalin.

Murid tahun lima itu dilaporkan selamat melahirkan seorang bayi dan kini dirawat di Hospital Tuanku Ampuan Najihah, Kuala Pilah.

Memetik kenyataan Hamzah dalam The Star, “Keluarga kanak-kanak perempuan itu telah membuat laporan polis. Pihak kami harap dapat menangkap suspek dalam waktu yang terdekat. Ini melibatkan kes rogol.”

Dalam pada itu, individu yang disyaki melakukan perbuatan terkutuk itu  diberitakan memiliki rekod jenayah lampau dan tidak mempunyai sebarang perkaitan dengan mangsa.

Pihak polis telah mengklasifikasikan kes terbabit di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang bakal menjatuhi hukuman penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Dalam pada itu, kanak-kanak berkenaan disyaki menyedari tentang kehamilannya namun bertindak merahsiakannya kerana takut.

– MYNEWSHUB.CC

0 Komentar untuk "Murid Darjah 5 Bersalin Mungkin Mangsa Rogol Lelaki 30-an"

 
Copyright © 2014 MamarazziNews - All Rights Reserved
Template By Catatan Info