BV

Saya Terbau Mayat Manusia Terbakar – Saksi Nahas Helikopter



TRAGIS… itu yang diungkapkan seorang saksi yang merupakan antara penduduk tempatan terawal tiba ke lokasi nahas helikopter di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih yang mengorbankan enam penumpang, semalam.
Bercerita mengenai kejadian, penduduk Kampung Sungai Pening-Pening yang dikenali sebagai Abdul Rahim Alin, 42 memberitahu dia mengetahui insiden tersebut apabila mendengar bunyi siren jentera bomba yang lalu di hadapan rumahnya.
Ekoran curiga dengan kehadiran jentera bomba itu, dia yang kebetulan bersama rakannya bergegas mengejar jentera bomba menggunakan motosikal mereka.
“Saya memang ada terdengar bunyi letupan tetapi bunyinya agak jauh dari rumah saya.
“Saya menjangkakan ada rumah jiran terbakar tetapi saya hairan mengapa jentera bomba tidak berhenti dan terus menuju ke kawasan kebun kelapa sawit milik seorang penduduk di sini.
“Saya ingat anggota bomba itu telah tersesat. Tiba-tiba saya nampak asap hitam berkepul-kepul di udara yang datangnya dari dalam kawasan kebun kelapa sawit itu,” katanya.
Jelas Rahim, dia dan rakannya kemudian meninggalkan motosikal mereka lalu terus meluru masuk ke ladang berkenaan untuk mengetahui insiden yang berlaku namun terkejut apabila menyaksikan sebuah helikopter sedang terbakar dan beberapa cebisan bangkai pesawat bertaburan di lokasi kejadian.
Apa yang paling memilukan, dia turut terpandang satu mayat yang sedang terbakar dan masih berasap di atas tanah berdekatan bangkai pesawat.
“Saya terbau mayat manusia terbakar dan apa yang saya lihat itu tak mungkin akan dilupakan,” ujarnya.
Helikopter jenis S365 milik IGB Corporation yang membawa enam penumpang termasuk juruterbang dan Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Jamaluddin Jarjis serta Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri Datuk Azlin Alias terhempas di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih pada jam 4.55 petang, semalam.
- MYNEWSHUB.CC
Oleh: FARAH
Sumber: The Rakyat Post
0 Komentar untuk "Saya Terbau Mayat Manusia Terbakar – Saksi Nahas Helikopter"

 
Copyright © 2014 MamarazziNews - All Rights Reserved
Template By Catatan Info