BV

Gadis Jujur Cari Lelaki Tercicir iPhone 6+ Baru Beli Di IOI Mall



BAYANGKAN ketika sedang bersiar-siar di sebuah pusat beli-belah, tiba-tiba anda terjumpa sebuah kotak yang mengandungi satu set telefon pintar iPhone yang masih baru.
Apa yang anda akan buat? Tepuk dada tanya iman.
Tidak tergugat dengan gajet bernilai tersebut, seorang gadis bertindak memuat naik status Facebook memaklumkan tentang penemuannya itu. Respek betul dengan kejujurannya, kan?
Sikap terpuji tersebut dilakukan Asma Asmie (nama akaun Facebook) setelah dia terjumpa satu set iPhone 6+ yang masih berbalut di dalam kotak ketika berada di IOI Mall, Puchong.
Untitled (6)
Tulisnya, “Kepada sesiapa yang bernama Taufiq Abdullah, IPhone 6+ gold 128gb anda tercicir kat IOI City Mall.
“Baru beli, tak sempat setting apa-apa lagi. Harap jangan cuai lepas ni dan cepat-cepat tuntut.”
Lantas, sikap jujurnya dipuji netizen di laman sosial, malah entri tersebut dikongsikan ramai pihak bagi membantu Asma menghubungi pemiliknya yang bernama Taufiq.
Apa yang menarik, ada pihak turut mencadangkan agar si pemilik iPhone tersebut tak melepaskan gadis itu kerana kejujurannya.
“Tuan phone, kalau pergi ambil phone tu boleh buat calon bini (kalau tak berpunya lagi). Bukan senang nak jumpa jujur macam ni. Hahaha,” ujar komen tersebut.
Apa-apapun, tindakan gadis tersebut membuktikan bahawa masih terdapat individuyang  jujur, punyai moral tinggi serta tidak mudah terpedaya dengan kebendaan pada zaman sekarang.
Tahniah Asma. – MYNEWSHUB.CC
0 Komentar untuk "Gadis Jujur Cari Lelaki Tercicir iPhone 6+ Baru Beli Di IOI Mall"

 
Copyright © 2014 MamarazziNews - All Rights Reserved
Template By Catatan Info